Taneční horečka StarDance je v plném proudu a v jednom kole je i neodmyslitelný moderátor Marek Eben. Přestože Eben působí jako dokonalý elegán, který má situaci vždy pevně pod kontrolou, přiznává, že zákulisí mu poskytuje útočiště od nekonečného stresu. Jeho oáza klidu? Pohodlný gauč, který si vybojoval až po několika letech, a kde si rád před přímým přenosem zdřímne.
StarDance: Od stresu k radosti
Marka Ebena ve třináctém ročníku StarDance opět doprovází Tereza Kostková. Jak přiznává, i po tolika letech ho stres neopouští – naopak. Každý přenos mu prý stále přináší nervozitu a napětí, které dokáže uvolnit až po finálním večeru, kdy zazní vítězné jméno a z parketu vyletí konfety.
Ebenovu práci komplikují i vysoká očekávání diváků a publika, které vždy touží po nezapomenutelných momentech, jež přenášejí radost. Jak dodává, diváci jsou nároční, a proto se snaží od první do poslední minuty odvést maximální výkon, aby jejich očekávání nezklamal.
Když gauč vypráví příběh
V Ebenově šatně na pražském Výstavišti, kde se každoročně konají přenosy StarDance, najdeme neobvyklý kus nábytku – gauč. Tento symbol odpočinku není jen náhodným vybavením, ale výsledkem letitých jednání a zkušeností. Původně byl gauč přidán pro Terezu Kostkovou, která během prvního ročníku kojila svého syna.
Eben však okamžitě objevil jeho přidanou hodnotu a od té doby se gauč stal neodmyslitelnou součástí jeho šatny. V den vysílání si na něm Eben i Kostková vždy dají „dvacet“, aby načerpali energii na dlouhý večer před kamerami.
„Po pěti šesti letech, došlo k situaci, že jsme měli ve StarDance takové postavení, že jsme
dostali každý svůj gauč. To už něco znamená, když od ČT dostanete gauč. To je to samé, jako když vám americká televize pronajme během natáčení vilu s bazénem. Jo gauč, ten nemá každý,“ říká s humorem moderátor.

Jak pozná divák falešné emoce?
Na parketu StarDance rozhodují nejen kroky a přesnost, ale i to, co Eben nazývá „šťáva“. Diváci prý snadno poznají, když taneční pár nepřináší do soutěže radost nebo když emoce působí nepřirozeně. „Divák není taneční odborník, ale falešné emoce pozná,“ vysvětluje Eben. Harmonické dvojice jsou vždy oblíbenější, a proto Eben často soutěžícím radí, aby si dávali pozor nejen na taneční dovednosti, ale i na to, jak se prezentují ve videích z tréninků.

V devadesátkách o ní muži snili, dnes čelí kritice: Pamela Anderson a její proměna z plážové hvězdy v krále Kazisvěta
„Vždycky říkám lidem, co jsou ve StarDance, že videa z tréninků, která pouštíme před jejich vystoupením, jsou úplně stejně důležitá jako jejich výkon na parketu. V nich se dá udělat spousta velkých chyb. Občas se například ukáže, že někdo trochu prudí. Divák na to má nos a většinou ten pár už potom dlouho v soutěži nepřežije,“ tvrdí Eben.
„Je zvláštní, že ještě žiju,“ směje se Eben
Fanoušci StarDance letos poprvé dostali možnost zhlédnout všechny minulé řady pořadu na iVysílání České televize. Tuto novinku si Eben s nadhledem užívá – hlavně proto, že jeho paměť už nezachytává všechny hlášky a momenty, které za posledních osmnáct let prožil. „Skoro nic si nepamatuji,“ přiznává s svým typickým humorem dodává, že je „divné, že ještě žije“. Podle něj je StarDance jedinečný projekt, který má moc spojovat rodiny, což v dnešní době umí málokterý televizní pořad.

Odposlouchávají nás mobily a sypou pak na nás reklamy? A dá se tomu bránit? Ve skutečnosti stačí, co sami prozradíte
Zdroje: ČT, autorka