Vánoce a vánoční reklamy k sobě už tak nějak patří. Mediální masáž zpravidla začíná s nadcházejícím podzimem. Nejprve je to nenápadný nástup, ale listopad už bývá tím měsícem, kdy to jede na našich obrazovkách naplno. Některé vánoční reklamy jsou obtěžující a vlezlé. Pak jsou naopak takové, které jsou oblíbené i po dvaceti letech, jako například ta s prasátkem a holčičkou.
Rozhodně jsou ale některé slogany na obtíž rodičům malých dětí, které z obrazovek neslyší jen “krásná panenka, která mrká” nebo “papoušek, co opakuje slova”, ale také to, že dárky pod stromeček nakoupíte…
Víc reklamy než podívané
Co si budeme, je dost otravné, když během sledování televize vidíte více spotů než samotného filmu či seriálu. To člověka přejde chuť a nejraději by televizi vypnul. Podprahově na nás reklama působí prostě všude. Z rádií, z časopisů, novin a z billboardů nebo letáků v našich schránkách…
Rodiče malých dětí ale s přicházejícími vánočními svátky mají s reklamou v televizi hned dva problémy. Lákavá hudba ihned upoutá dětskou pozornost a děti poté chtějí vše, co jim reklamní spoty nabídnou. Mnohem horší je však druhý problém. Pokud máte doma malé děti, nejspíš se v tom najdete také.
Kdo kupuje dárky?
V loňském roce byla snad na každém televizním kanálu reklama, kde několik týdnů intenzivně probíhala masáž ohledně toho, že dárky pod stromeček máte koupit v daném obchodě či e-shopu. Nejednomu rodiči, který zrovna sedí u obrazovek s malým dítětem, které stále věří na Ježíška, jistě vždy zatrnulo, zda nepřijde otázka “Proč kupovat dárky, když je nosí Ježíšek?”
Kouzlo Vánoc pro děti končí čím dál dříve. Dostupnost informací hraje také svoji roli. A reklamy k tomu nepochybně také velmi napomáhají. Internetový obchod nyní přišel s vánoční reklamou, která však kouzlo Vánoc a Ježíška podporuje. I když otravný zelený mimozemšťan leze všem spíše na nervy, tentokrát nešlápl vedl. Navíc velké plus dostává i za to, že v reklamě se mluví o Ježíškovi, a ne Santa Clausovi. To bývá trnem v oku mnohých…
Alzák dostal animovanou rodinku na pomoc
“Tati, určitě ho tady najde?” začíná reklama, na které malý chlapec dává za okno dopis pro Ježíška. “Co s tím budeme dělat?” ptá se později nad dopisem táta z reklamy. “My? Dárky přece nosí Ježíšek!” odpoví mu s úsměvem animovaná máma. “Vše pro Ježíška v klidu…” končí vánoční spot.

Kateřina Kaira Hrachovcová ukázala tělo v miniaturních bikinách i nového chlapa. Padesátiletá bohyně, píší fanoušci
Na reklamu se můžete podívat níže:

Hobit: První verze vznikla už v roce 1966 z pera tvůrce Macha a Šebestové, osamělý Gandalf a další zajímavosti
Zdroj: Autor, YouTube, Alza.cz