Spolkl vám bankomat kartu? Takto musíte postupovat

Ačkoli je placení kartou, respektive bezhotovostní platba už naprosto běžnou věcí, stále je občas potřeba si vybrat hotovost z bankomatu. I při tak zdánlivě banální činnosti se ovšem dá narazit na problém. Může to být způsobeno i jednoduchým odvyknutím, pokud hotovost potřebujete opravdu sporadicky.

REKLAMA

Spolknutá karta

Tato situace může nastat v případě, kdy používáte kontaktní bankomaty. Tedy takové, kam je třeba kartu zasunout. Častým případem je zapomenutí karty uvnitř po odebrání hotovosti. I když bankomat kartu fyzicky částečně vysune, je na její odebrání časový limit. Přestože se navíc ozývá zvuková i světelná signalizace, ani to někdy nepomůže.

Při výběru na pobočce je situace mnohem snadnější. Stačí zkrátka kontaktovat některého z pracovníků a problém mu sdělit. U externích bankomatů, které ani nejsou součástí pobočky (třeba v metru) může být věc ošemetnější.

Ačkoli jde o bankomat konkrétní banky, technicky službu kolikrát zajišťuje externí firma, která řeší i technické potíže. Na samotném stroji pak najdete kontaktní informace právě pro tyto případy. Není ale od věci současně kontaktovat banku například pomocí aplikace.

Bankomat a špatný PIN

Asi nejčastější případ, který nastává hlavně při sporadickém používání více karet. Ne, opravdu to není nic obtížného, zvláště jste-li zvyklí na určité rozložení číselníku. To bývá jiné u pokladen a pak u bankomatu, takže je snadné čísla zaměnit.

Když zadáte opakovaně špatný PIN, bankomat kartu zabaví. Je to bezpečnostní opatření pro případy krádeží a zkoušení výběru naslepo. Při prvním chybném zadání vás upozorní jak bankomat, tak i pokladna. V takových případech je lepší otevřít si aplikaci vaší banky a údaje si připomenout.

Hotovost v bankomatu

Bankomaty měly ve svých počátcích prakticky jen dvě funkce. Zobrazit stav účtu a vybrat hotovost. Postupně se přidaly další funkce jako dobíjení kreditu telefonu, platba složenek, zadání příkazu nebo změny základního nastavení, třeba limitu plateb.

Z toho plyne, že dnes už u bankomatu lidé vyřizují i vícero věcí popořadě. Není proto problém zapomenout v něm vybrané peníze, které byly jedním z cílů návštěvy. Ani taková událost neznamená, že jsou hned ztracené.

Pokud nejsou v určitém čase odebrány, zkrátka zajedou zpět. U bankomatů České spořitelny je časový limit pro odebrání 90 vteřin, poté si je bankomat vezme zpátky. Stala-li se vám tato nemilá věc, zkontrolujte si výběr v aplikaci, následně můžete transakci reklamovat.

Univerzální spása jménem klientský servis

Přes nejrůznější aplikace v telefonu, inteligentní hodinky a další současné vymoženosti zůstává klasikou pomoci ve svízelných situacích telefon klientského servisu. Jakmile se vám tedy stane cokoli z uvedeného nebo jiná kuriozita, obraťte se právě na tuto linku.

V první řadě je to nejrychlejší postup. Zadruhé se ihned dozvíte aktuální informace a pracovník linky může zahájit příslušné operace. Hlavně nepanikařte, v klidu popište celý problém a nechte jednat profesionála.

Zdroje: Moneta, CSAS

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Jonáš Jenšovský
Jonáš Jenšovský
Zajímá mě prakticky všechno od starověkých pyramid po obrazy z hlubin vesmíru. Občas bokem napíšu nějakou fantasy nebo vytvořím fiktivní svět.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA