Už druhý díl reality show Jáma lvová na TV Nova slibuje nečekané příběhy, silné emoce a neotřelé podnikatelské nápady. O investice tentokrát zabojují ti, kteří věří ve spojení latexu a umění, zdraví a tradice i technologií a zemědělství.
Když se bizarní nápady mění v seriózní byznys
Ve středu večer nabídne TV Nova další porci podnikatelské odvahy a originality. V pořadu Jáma lvová se divákům i investorům jako první představí Daniel Rychlý a Hynek Závorka s projektem Flocklock a jejich chytrými obojky pro dobytek. Jejich vstup doprovází nezapomenutelná show, kterou sami označují za bizarní, přesto mají se svým produktem vážné úmysly.
„Ten produkt je ale sám o sobě hodně seriózní a řeší dost vážné problémy,“ říká Hynek Závorka. Daniel Rychlý směrem k investorům dodává: „Uvidíme, jestli to jsou lvi nebo jen koťata.“
Obojky sbírají data o pohybu a zdravotním stavu skotu a podle autorů pomáhají odhalit například kulhání nebo říji. Ocenění od publika ale střídá skepse realitního magnáta Libora Váky, který má s monitoringem lesní zvěře vlastní zkušenost. „Očima farmáře v tom nevidím vůbec žádné uplatnění,“ zchladí jejich nadšení. A atmosféra ve studiu se začne dramaticky měnit.
Tradice, která vznikla z nutnosti. A latex jako statement
Silný osobní příběh přiváží do studia Martina Štefánková, zakladatelka značky Mamavis. Sází na osvědčenou metodu Priessnitzových zábalů, kterou chce znovu dostat do lékáren, lázní i domácností.
„Podnikání jsem rozbíhala při rozvodovém řízení, měla jsem dvouletou holčičku a finanční stránka mě donutila více se snažit a být samostatná a zodpovědná. Takže všechno je k něčemu dobré,“ vzpomíná paní Martina. Její poctivý přístup i dobře vypadající čísla investory zaujmou a diskuze o investici se rozjede téměř okamžitě.
Zcela odlišný přístup k podnikání nabízí Maria Kirsten Kronová, která vystupuje jako „latexová královna“ a zakladatelka značky Kirsten Vaams. „Latex je multimiliardový byznys. Přicházím se svými nápady, svým uměním a svou vizí,“ říká.

Středeční Ulice: Adriana v koncích, Matějova petice a Karla se zapojuje do případu
Chce ze specifického materiálu udělat módní statement. „Latex je nová černá a je to vlna, na kterou je třeba naskočit.“ Na sobě ho prý nosí téměř pořád, minimálně v podobě kalhotek. Po investorech žádá 1,2 milionu za dvacetiprocentní podíl a plánuje otevření prvního showroomu.
Hollywood, licence a dřevěné motýlky
Na závěr přichází do studia Ctirad Sára, který za značkou BeWooden stojí už dvanáct let. Jeho ručně vyráběné doplňky z přírodních materiálů se dostaly až na červený koberec nebo ke státníkům. „Naše produkty se dostaly na červený koberec v Hollywoodu nebo prezidentská setkání,“ shrnuje podnikatel.
Chce se svou značkou posunout ještě dál a získat licence na velké popkulturní jména jako Harry Potter nebo Pán prstenů. Investory žádá o milion korun za desetiprocentní podíl a největší diskuze se rozvíří nad dřevěným motýlkem, symbolem značky i otazníkem, jestli má v dnešní době stále své místo.
Investorská show Jáma lvová pokračuje každou středu ve 21.55 na Nově. Generálním partnerem pořadu je Česká spořitelna.

Pondělní Ulice: Luděk v úzkých, špionážní akce, odmítnutí a Blanka to nezvládá
Zdroj: TV Nova, Jáma lvová