Když hrála princezny, bála se svých princů. Dnes Magdalena Bičíková učí manažery zvládat komunikaci a stres

Když se v 80. letech Magdalena Bičíková objevila na televizní obrazovce jako princeznička Magdalenka v pohádce Červánková královna, málokdo tehdy tušil, že tím uzavírá hereckou etapu svého života. Dnes vede komunikaci Švandova divadla a učí lidi, jak se před kamerou neztratit a zvládnout stres.

REKLAMA

Jak se z princezny stala odbornice na slovo

Magdalena Bičíková se narodila 17. listopadu 1968 v Praze. Už jako osmiletá přišla na konkurz do Československé televize a získala roli v pořadu Roste, kvete, zelená se. Od té doby ji režisérka Vlasta Janečková obsazovala do jedné pohádky za druhou. Zahráli si ve filmech To se ti povedlo, Julie, Předeme, předeme zlatou nitku a především Červánková královna z roku 1982, kde ztvárnila titulní postavu princezny.

„Princezny jsem hrála zhruba od dvanácti do čtrnácti let a bylo to pro mě hrozně obtížné. Mým princům bylo běžně o deset let víc a mně připadali jako starci. Na scény nevinných polibků a objetí jsem nastupovala příšerně ztrémovaná a pravidelně je kazila,“ řekla Bičíková pro MF DNES.

Magdalena Bičíková v pohádce Červánková královna, FOTO: Vlasta Gronská / distr. Česká televize

Ve filmu Pátek není svátek si později zahrála nejzlobivější dítě z rodiny. „Hrát hrozné dítě bylo mnohem lepší než se jako dívka z chaloupky koukat z okna a čekat na prince,“ vzpomínala. Právě role princezen ji proslavily a pohádka Červánková královna byla zároveň jejím posledním filmem.

Herectví vyměnila za novinařinu

Po gymnáziu se hlásila na DAMU, ale nebyla přijata. „Byla jsem ještě moc dětská. Nakonec jsem zakotvila u žurnalistiky a ta mě opravdu bavila,“ uvedla Bičíková. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy vystudovala žurnalistiku a filmovou vědu. Později působila jako publicistka a filmová kritička pro Lidové noviny, Kinorevue, Film a dobu nebo Literární noviny.

Do světa filmu se po letech vrátila jinak než před kamerou. V roce 1996 ji režisér Jan Svěrák oslovil, aby se podílela na propagaci filmu Kolja. „To byl vůbec první tuzemský film, který měl nějakou cílenou reklamu a PR,“ uvedla v rozhovoru. Po Koljovi pomáhala s kampaněmi i dalším známým filmům jako Pelíšky, Báječná léta pod psa nebo Tmavomodrý svět.

Mluvčí, školitelka a expertka na stres

V roce 2002 nastoupila jako mluvčí Letních shakespearovských slavností, kde zůstala celou dekádu. Od roku 2012 zastává funkci tiskové mluvčí Švandova divadla. Založila také vlastní společnost Media Training, která se specializuje na mediální školení a krizovou komunikaci.

„Když je člověk denně v kontaktu s novináři, vidí, co všechno by lidé měli umět. Třeba poznat, jak vlastně média fungují. Jak mají udělat správně rozhovor, nebo jak odpovídat na otázku, na kterou odpovědět nemohou,“ vysvětlila Bičíková. Podle ní je nejúčinnější trénink přímo před kamerou. „Je totiž důležité, aby se člověk naučil nejen soustředit, ale také uvolnit. Někdy stačí opravdu velmi málo.“

Dnes své zkušenosti předává manažerům, politikům i hercům, kteří chtějí působit jistě a přirozeně. „Dřív jsem si myslela, že moje herecká minulost s tím nesouvisí, ale dnes to vidím jinak. Public relations je totiž docela adrenalinové zaměstnání,“ řekla Bičíková.

V sobotu ve 13:05 ji diváci uvidí znovu v roli princezny. Česká televize totiž na ČT1 reprízuje pohádku Červánková královna.

Zdroje: autorský text, CSFD, ČT, iDNES

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Edita Folprechtová
Edita Folprechtová
Psaní je mou vášní již od střední školy, a to už je nějaký ten pátek. Miluji kulturu, popkulturu, hudbu a divadlo. Po studiu na VŠE jsem se dala na publicistiku na volné noze a zůstala u toho dodnes.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA