Tento odvážný design z produkce automobilky Škoda mohli lidé poprvé spatřit v roce 2003. Konkrétně šlo o návštěvníky podzimního autosalonu ve Frankfurtu. Když se ale na trhu objevil o tři roky později sériový vůz, byl pro většinu motoristů poměrně zklamáním. Model Roomster pak mladoboleslavská automobilka nabízela celkem 9 let. Jaký je příběh tohoto vozu?
Slibný počátek modelu
Když se koncept stejného jména ukázal právě ve Frankfurtu, řidiči ho obdivovali a nebylo se čemu divit. Ve velké míře šlo o skutečně novátorský přístup, autorem tvarů i řešení vnitřního prostoru byl německý designér Thomas Ingenlath. Ten pracoval původně pro Audi, do Škodovky se přesunul až na začátku milénia. Jeho pouť firmami tím nekončila, z Boleslavi přešel k Volkswagenu a pak ho uvítalo Volvo.
Pozoruhodný vůz
Přesně to je asi první dojem, který Roomster vyvolá i dnes. Má to na svědomí hlavně boční a zadní část, kdy je zvenku jasně vidět přerušená linie, tedy oddělení přední části řidiče a zadní obytné. Skoro jako kdyby srostla kabina a náprava kamionu.
Zkušený pozorovatel si všimne minimálních převisů před předními i zadními koly, celý vůz je velmi široce rozkročen. Tento rozměr se blížil dvěma metrům, což je blízko modernímu Superbu. Výška také nebyla malá, skoro 170 centimetrů, podepsalo se to na krátkosti.
Vnitřní volnost
I tak bylo uvnitř mnoho prostoru pro všechny cestující. Zadní lavice měla polohování v rozpětí 75 centimetrů, přední sedačky šlo zase o 180 stupňů otočit. Za jízdy si tak mohl jeden z rodičů v klidu povídat s dětmi umístěnými vzadu. Při tvarech i velikosti si mnozí možná vybaví i Fiat Multiplu určený hlavně početnějším rodinám.

Vzhled kontra funkčnost
Z praktického hlediska byl Roomster skutečně skvělým počinem. Víc než dostatek prostoru, kouzla se sedačkami, děti měly volný výhled snad do všech světových stran. Reálně totiž seděly výš než bylo ukotvení předních sedaček.
Na tuzemském trhu se vůz rychle vypracoval do pozice nejžádanějšího MPV, tedy víceúčelového vozu (multi-purpose-vehicle). Ještě v roce 2013 tak kolovaly zprávy o tom, že Škodovka nestačí výrobou uspokojovat trvající poptávku. Svůj podíl na tom ale měl i přesun výroby z Vrchlabí zpět do Kvasin a změna kapacity.

S kým žije Aleš Zbořil z AZ-kvízu: Už jednatřicet let je mu oporou krásná psycholožka. Nemocnému otci lže o smrti matky
Zvěsti o nástupci
Tehdejší ředitel Winfried Vahland konstatoval, že Roomster prodejně omezují nezvyklé tvary, mluvilo se tedy o nahrazení malým crossoverem. Výroba Škody Roomster nakonec ustala v roce 2015, ve stejné době skončila i odvozenina jménem Praktik. Mluvilo se i o nástupci s konvenčnější koncepcí, který měl být vyráběn v Polsku.
Unikát bez pokračování
Nakonec ale situace dopadla zcela jinak. Na výrobu Roomstera nenavázalo nic, projekt byl zrušen zcela bez náhrady. Spekulace tento konec spojily s kauzou Dieselgate a nutností snížit co nejvíce náklady. Sama společnost vysvětlila krok tím, že skupina zájemců o osobní dodávku by byla příliš malá. Proto měla tehdy vsadit na prodejnější modely, nikoli experimenty. Stejně tak se ovšem skloňovala prostá malá výrobní kapacita továrny v Poznani, která se měla stát novému Roomsteru II domovem.
