Jak dnes žije holčička z reklamy na Kofolu: Sandra Flemrová v novém rozhovoru prozradila, kolik za natáčení dostala peněz

„Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím!“ Legendární vánoční reklama na Kofolu, která se poprvé objevila v roce 2003, se stala symblem Vánoc. A stejně jako se stal nesmrtelným příběh o prasátku „se zahnutými zuby nahoru“, stala se i malá Sandra Flemrová nenápadnou ikonou českých Vánoc. Jaká byla její cesta, co prozradila o natáčení a jak vzpomíná na slávu, kterou si jako dítě ani nemohla uvědomit? Do pořadu Zpátky do minulosti si ji pozval Jan Liška.

REKLAMA

Kudrnatá hvězda z Rokycan

Sandra Flemrová se k roli v reklamě dostala vlastně náhodou. Její maminka si v televizi všimla běžícího podtitulku, který zval děti na casting. Tehdy tříletá Sandra pocházela z Rokycan, takže cesta do Prahy nebyla úplně za rohem, ale maminka neváhala. „Ani si to pořádně nepamatuju, ale prý jsem neměla vůbec trému,“ směje se dnes Sandra. Na castingu byla konkurence obrovská – odhaduje se, že se účastnilo 200–300 dětí.

Sandra byla už jako malá zvyklá na kameru, protože ji maminka často natáčela, jak recituje pohádky. Právě tahle dětská přirozenost mohla být tím, co štáb nakonec přesvědčilo. Zajímavostí je, že sama Sandra vůbec netuší, proč si tehdy vybrali právě ji. „Možná ty kudrnaté vlasy?“, říká dnes skromně. A nikdo tehdy netušil, že se z párvteřinového spotu stane vánoční tradice, která přežije dekády.

Nezapomenutelná hláška „Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím“ vznikla také trochu náhodou. Sandra už byla třetí den natáčení unavená a uplakaná a režisér nevěděl, jak ji znovu rozpovídat. Nakonec pomohla jiná holčička, která se schovala za strom s čertí maskou – když vykoukla, Sandra se rozesmála a hláška padla napoprvé. Zázrak dětství i šikovné režie!

Natáčení u Mladé Boleslavi, gaučák Pepa a umělý sníh

Reklama se natáčela u Mladé Boleslavi, nikoli v zimě, jak by divák čekal, ale na podzim, kdy filmaři museli využít umělý sníh. Sandra vzpomíná, že si pamatuje hlavně radostný moment na konci natáčení – koulovačku se štábem, když bylo hotovo. Na place byl i skutečný divočák jménem Pepa. „Pamatuju si, jak ho tahali z kamionu,“ říká Sandra. Prasátko prý bylo trochu plaché a paradoxně z něj měl štáb větší respekt než ze tříleté herečky.

Sandra si s Pepou osobně moc nezažila, ale zpětně zjistila, že zvíře bylo vychovávané jako domácí mazlíček – prý dokonce dostávalo svíčkovou! Dnes už Pepa mezi námi pravděpodobně není, ale Sandra na něj vzpomíná s úsměvem jako na „gaučáka, který se stal hvězdou“. Práce s dětmi a zvířaty bývá noční můrou produkce, ale tady se všechno zvládlo a výsledkem je reklama, která dojala celé Česko.

Jedním z úsměvných momentů natáčení byla i „logistická část“. Sandra si vybavuje karavan, kam chodila s jinou holčičkou, která se nakonec podílela i na klíčovém momentu reklamy. A i když byla práce pro tříleté dítě náročná, její maminka zajistila, že Sandra měla na place dostatečné zázemí a že vše probíhalo s ohledem na malou herečku.

Život po reklamě: zubní sestřička, která nezapomíná

Po obrovském úspěchu reklamy se o Sandru zajímala média, někdy až dotěrně. „Přijížděli třeba i do školy, aniž by se ohlásili,“ vzpomíná Sandra. Rodiče se rozhodli zájem médií postupně omezovat, aby si Sandra mohla užít normální dětství. A i když ji maminka v dětství brala na další castingy, žádná role už takový úspěch nesklidila. „Možná mě lidé příliš spojovali s Kofolou,“ říká dnes Sandra s nadhledem.

Dnes je Sandra pětadvacetiletá mladá žena, která pracuje jako zubní sestřička v soukromé ambulanci v Plzni. „Práce mě baví, jsem spokojená,“ říká s úsměvem. Lidé ji sice někdy poznávají, ale většinou jen v osobním prostředí – žádné masové rozpoznávání na ulici se nekoná. Když se jí lidé ptají, jestli stále dostává zaplaceno za reklamu, odpovídá upřímně: „Dostala jsem jednorázově kolem 24–25 tisíc, a tím to skončilo.“

Když Sandra přemýšlí, co jí reklama dala, říká, že neumí posoudit, jestli jí změnila život, protože „život bez reklamy“ vlastně nezažila. Přesto je ráda, že se vše odehrálo tak, jak mělo, a kdyby měla dát vzkaz své tříleté verzi, řekla by jí: „Buď odvážná, neboj se a buď sama sebou.“ A kdyby dnes přišla nabídka na pokračování legendární reklamy? „Určitě bych do toho šla,“ říká bez váhání.

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Petr Vysloužil
Petr Vysloužil
Píšu o tom, co mě baví – filmy, slavní lidé a všechno kolem zdravého života. Mám rád příběhy, co mají šťávu, a texty, které nejsou nuda.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA