Film Džob přilákal do kin přes 120 tisíc lidí. Diváci ale mají k Vorlově novince výhrady

Džob, novinka režiséra Tomáše Vorla (68), navazuje na Gympl a Vejšku. V kinech je teprve týden, ale už ho vidělo přes 120 tisíc lidí a tržby překročily 24 milionů korun. A zájem roste dál, nejen v multiplexech, ale i v letních kinech po celé republice. Recenze jsou však zatím rozporuplné.

REKLAMA

Třetí místo v tržbách, čtvrté v divácích

Džob si během prvního týdne odbyl 1743 projekcí a stal se třetím nejúspěšnějším filmem letošního roku v tržbách za první víkend, porazily ho jen filmy Minecraft a Vyšehrad: Dvje. Diváků přilákal zatím 121 836, což ho řadí na čtvrté místo mezi letošními filmy, ale s velkým potenciálem dotáhnout se „na bednu“.

Silná je hlavně návštěvnost na Chodově, kde film zhlédlo téměř 5 500 lidí, ale překvapivě dobře si Džob vede i v regionech. Letní kino v Boskovicích zaznamenalo rekord, téměř 1 500 diváků na jednu projekci. Film táhne jednak pamětníky Gymplu z roku 2007, ale i teenagery, kteří v době první premiéry ještě ani nebyli na světě.

Trilogie dospěla. A rozdělila publikum

Recenzemi Džob rozhodně neproplouvá bez šrámů. Fanoušci oceňují, že Vorel zůstal věrný své poetice. „Džob je typická vorlovina, absurdní humor, nadsázka a stylizované postavy,“ napsal recenzent filmfanouch na ČSFD, kde si film k 7. srpnu drží průměrných 57 %. Jiní ale upozorňují na vážnější tón a nedotažené dějové linie.

„Džob pokračuje v tendenci, kterou nastavila již Vejška. Vorel se už moc nepokouší dělat komedii s hláškami, ale přechází do klasického českého žánru ‘všichni jsou v p**eli’,“ píše Niktorius.

Nejčastější výtka se týká technického zpracování, zejména dabingu. Film byl natáčen na iPhone, což samo o sobě dnes není rarita, ale slabé postsynchrony a rušivý zvuk kazí dojem mnoha divákům. „Post-synchro místy absolutně nesedělo a působilo uměle,“ hodnotí Ryuuhei. Přesto někteří v této formě vidí záměrnou stylizaci.

Kocourek a Kolman zestárli. A my s nimi

Jádro příběhu tvoří návrat dvou hrdinů Kolmana (Jiří Mádl) a Kocourka (Tomáš Vorel ml.). Jeden se vydal cestou korporátní kariéry, druhý se drží graffiti a volnomyšlenkářství. Džob přináší konfrontaci s realitou života, která je jak pro hrdiny, tak diváky drsnější než v předchozích dílech.

„Džob doznívá skoro romantickou iluzí o střetu dvou osob uvnitř nás… Prestižní práce, drahé auto a oblek, doma čekající rodina, život, který má vše a stejně nemá jiskru…“ napsal recenzent hrumsrt.

Fanoušci trilogie se tak dočkali uzavření příběhu, které sice nenabízí jasné odpovědi, ale rezonuje svou otevřeností. A možná ani nejde o úplný konec. Mluví se o čtvrtém dílu s pracovním názvem Důchoďák. Pokud Džob překročí milion diváků, prý se o něm začne vážně uvažovat.

Zatím se však zdá, že se Džob stal jedním z těch filmů, o kterých se nemluví kvůli dokonalosti, ale protože v lidech cosi probouzí. A to je možná ta největší výhra.

Zdroje: autor, CSFD, Continental Film

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Edita Folprechtová
Edita Folprechtová
Psaní je mou vášní již od střední školy, a to už je nějaký ten pátek. Miluji kulturu, popkulturu, hudbu a divadlo.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA