Nový pořad „Chi Chi na gauči“ vyvolal na iVysílání.cz i YouTube kanálu České televize rozporuplné reakce. Zatímco někteří diváci tleskají odvaze a otevřenosti, druzí mluví o nevkusu a zbytečné provokaci. Kde je pravda, si musí každý rozhodnout sám.
ČT nasazuje „Chi Chi na gauči“
Česká televize opět rozvířila veřejnou debatu. Na její online platformě iVysílání.cz a YouTube kanále se objevil nový formát s názvem Chi Chi na gauči. Hlavní hvězdou je známá drag queen Chi Chi Tornado, vlastním jménem Ondřej Cihlář, která ve výrazném kostýmu a ještě výraznějším nalíčení zpovídá hosty z kulturní, mediální nebo queer scény. Pořad se snaží o mix talk show, performance a edukačního okénka, to vše v pop-artově stylizovaném studiu.
Spolu s Chi Chi vystupuje v první epizodě i Ondřej Gregor Brzobohatý (42), který pořadu dodává druhý hlas a nadhled. První epizoda, která se věnuje queer komunitě a sebepřijetí, se dostala na internet 31. července a okamžitě rozpoutala živou diskuzi na sociálních sítích i v komentářích pod videem.

Pavlína Pořízková ukázala bez filtru realitu stárnoucího těla supermodelky. „Tohle jsem já, tohle je šedesátka“ vzkázala
Diváci rozpolceni mezi nadšením a odporem
Reakce veřejnosti na nový pořad nelze označit jinak než jako rozpolcené. Ve více než 360 komentářích pod videem (ke dni 3.8.) převládají pozitivní ohlasy, ale výrazná menšina mluví velmi ostře. Podle naší analýzy je cca 53 % komentářů pozitivních, 34 % negativních a 13 % neutrálních či zdrženlivých.
Pozitivní komentáře oceňují zejména originalitu, odvahu a otevřenost pořadu. Lidé chválí Českou televizi za to, že dává prostor menšinám a neobvyklým formátům. „Tohle jsme v Česku potřebovali,“ napsala jedna z divaček. Jiný komentář zní: „Parádní pořad, tleskám ČT. Konečně někdo normálně mluví o věcech, o kterých se jinak mlčí.“
Negativní hlasy se naproti tomu nezdráhají použít tvrdá slova jako „úchylnost“, „dekadence“ nebo „zvrácenost“. Objevují se výtky, že takový obsah nepatří na veřejnoprávní platformu, a někteří lidé dokonce zmiňují, že už nechtějí platit koncesionářské poplatky. Typickým komentářem je: „Na tohle moje peníze nejdou. Jděte s tou propagandou do háje.“
Třetí skupinu tvoří komentáře spíše neutrální nebo vtipně glosující. Někteří diváci si nejsou jistí, co si o formátu myslet, jiní se soustředí na technické zpracování. Část lidí si video pustila spíš ze zvědavosti a přiznává, že „to úplně není pro každého, ale aspoň je to jiné“.
Kultura, která rozděluje. Ale rozhodně se o ní mluví
Ať už je názor diváků jakýkoli, jedno je jisté – Chi Chi na gauči nezůstalo bez povšimnutí. Podařilo se mu to, co by si přál každý nový pořad, vzbudit emoce. V době, kdy velká část televizního obsahu spíše vyšumí do ztracena, je taková odezva sama o sobě úspěchem.
Česká televize se formátem evidentně snaží otevírat prostor menšinám, ale zároveň testuje hranice přijatelnosti u veřejnosti. Konečný verdikt zatím nepadl – budoucnost pořadu a jeho přijetí bude záležet nejen na dalších dílech, ale i na tom, jak se promění veřejná nálada. Jak se ale říká, i negativní reklama je reklama. A „Chi Chi na gauči“ se do paměti publika rozhodně zapsala. Svědčí o tom i bezmála 25 tisíc zhlédnutí na YouTube během dvou dní.
