Češi si zaplatili luxusní dovolenou v egyptské Hurgádě. Po příjezdu na hotel je čekalo nemilé překvapení

Dlouhé měsíce se těšili na odpočinek u moře, all inclusive a bezstarostné dny pod egyptským sluncem. Jenže skupinu zhruba dvaceti Čechů čekal po příletu do Hurgády ledový šok, který jim obrátil plány vzhůru nohama. A rozhodně nebyli jediní, kdo si letos z Egypta přivezl kromě opálení i pořádně pošramocené nervy.

REKLAMA

Místo luxusu čekání a kompromisy

Rodiny s dětmi i další turisté přiletěli do oblíbeného letoviska Hurgáda s platnou rezervací na pětihvězdičkový hotel Calimera Blend Paradise. Recepce je přivítala, dostali náramky, užili si snídani i bazén. Jenže pokoj nikde. Čekali dlouhých šest hodin, než jim personál přiznal, že hotel praská ve švech.

„Bylo to, jako když si nás tam jen usadili, a pak dělali mrtvé brouky. Nakonec s námi přestali mluvit úplně,“ popsala pro TN.cz paní Jana. Delegát cestovky Exim Tours se po chvíli objevil a oznámil skupině nepříjemnou zprávu: hotel je přeplněný. Na výběr tak měli ubytování mimo hlavní areál, nebo jiný hotel, který ale nesplňoval původně slíbený standard.

Některé rodiny se nakonec ocitly v depandanci, což byl podle cestujících maximálně tříhvězdičkový hotel. Většina skončila v Titanic Royal Resort, známém z nechvalné kauzy Petra Kramného. „Akvapark pro děti tam nebyl, moře bylo jen mělčina a centrum daleko. Dva dny z dovolené v háji, nervy taky,“ dodala Jana.

Museli si „vyhádat“ lepší hotel

Situace se týkala zhruba dvacítky Čechů, kteří cestovali jak s Exim Tours, tak s CK Fischer. Obě agentury přitom patří pod skupinu DER Touristik, a tak sdílely i stejné delegáty. Ti se podle klientů moc do řešení nehrnuli.

„V jednu chvíli jsme měli pocit, že to mají opravdu dopředu připravené a počítají s tím, že polovina lidí si prostě nestěžuje,“ popisovala Jana. Některým turistům už rovnou na letišti řekli, že v původním hotelu bydlet nebudou a poslali je jinam.

Nakonec se vyplatilo být neústupný. Jana s rodinou trvala na hotelu odpovídajícím pětihvězdičkovému standardu a po dvou dnech bojů je přesunuli do nově otevřeného Serenity Sky Arc Sahl Hasheesh. „Tady jsme konečně spokojení. Ale museli jsme si to doslova vybojovat,“ uzavřela.

Za celým chaosem stojí tzv. overbooking, kdy hotel prodá víc pokojů, než má kapacitu, v naději, že někdo rezervaci zruší nebo nedorazí. Pokud se ale sejdou všichni, nastává problém. A unavení cestovatelé po nočním letu často nemají energii ani čas se hádat.

A do toho všechno shořelo… skoro doslova

Aby toho nebylo málo, o několik dní později zažili Češi v Hurgádě další komplikaci. V Káhiře totiž vypukl obří požár v budově hlavní telekomunikační společnosti Telecom Egypt. Oheň ochromil nejen egyptské hlavní město, ale i letoviska.

Výpadky internetu a mobilních sítí pocítili i turisté na pobřeží. Češi si ve facebookových skupinách stěžovali, že nešlo zaplatit kartou, hotovost rychle mizela a připojení kolísalo. Podle globálního monitoringu NetBlocks spadl internet v Egyptě na 62 procent běžné úrovně. Některé hotely v Marsá Alam byly úplně offline.

Zdroje: TN, Koktejl, Facebook

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Petr Vysloužil
Petr Vysloužil
Píšu o tom, co mě baví – filmy, slavní lidé a všechno kolem zdravého života. Mám rád příběhy, co mají šťávu, a texty, které nejsou nuda.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA