Češi nakoupili nebezpečný olivový olej, varoval je samotný řetězec. Jak ho vrátit a dostat zpátky peníze

Pokud máte doma olivový olej značky ARO z Makra, zbystřete. Řetězec koncem dubna oznámil preventivní stažení produktu kvůli chemické kontaminaci minerálními oleji. Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce může být takový olej zdraví nebezpečný.

REKLAMA

Makro stáhlo olej, který se prodával měsíce

Makro prodávalo problémový výrobek dlouhé měsíce. Konkrétně jde o „ARO Olivový olej z pokrutin 1 l“ ze šarže 28 s čárovým kódem 4337182184508. Vyrobený byl 3. července 2024 a jeho minimální trvanlivost je do 3. ledna 2026. V obchodech byl k mání mezi srpnem 2024 a březnem 2025. Až koncem dubna přichází zpráva: „Prosíme vás, abyste jej nekonzumovali,“ píše Makro v oficiálním oznámení.

Podle inspekce olej obsahuje minerální oleje, které v potravinách rozhodně nemají co dělat. Jak se tam dostaly? To zůstává záhadou, ale pro zákazníky je zásadní jediné: co nejdříve vrátit zakoupené balení do prodejny.

Peníze zpět? Jen s dokladem a do konce května

Makro upozorňuje, že zákazníci mohou produkt vrátit do jakékoli prodejny až do 31. května 2025. Problém je, že požaduje předložení dokladu o koupi. Kdo ale schraňuje účtenky z loňského srpna? Pokud ji nemáte, můžete požádat na zákaznické recepci o výjimečné vystavení duplikátu. Ano, je to komplikace. Ale tady jde o zdraví.

Pikantní na celé situaci je, že Makro si na kvalitu údajně potrpí. Ve svém prohlášení píše, že zboží pravidelně testují externí akreditované laboratoře i mezinárodní oddělení kvality. Tentokrát to ale vypadá, že selhaly všechny kontrolní mechanismy. Nebo je testování až příliš opožděné.

Proč Češi stále platí za nekvalitu?

Olivový olej je v Česku kapitola sama pro sebe. Je drahý a často neodpovídá tomu, co uvádí etiketa. Extra panenský? Často ani omylem. Češi za něj platí stovky korun a doufají, že dostanou kvalitu. Nyní ale čelí podezření, že místo zdravého oleje kupují koktejl, který si nezadá s průmyslovým mazivem.

Kauza ARO ukazuje na širší problém. Kde je záruka, že další výrobky nejsou podobně kontaminované? A proč musí spotřebitelé neustále dokazovat, že nekvalitní zboží skutečně koupili, aby dostali zpátky své peníze? Makro má na stole velký reputační problém – a čeští zákazníci důvod k rozhořčení.

Zdroje: Makro, SZPI, TN

Přidejte si nás na seznam.cz

Přidat na Seznam.cz
Petr Vysloužil
Petr Vysloužil
Píšu o tom, co mě baví – filmy, slavní lidé a všechno kolem zdravého života. Mám rád příběhy, co mají šťávu, a texty, které nejsou nuda.

Další články
Související

REKLAMA

⚡️Nejčtenější

REKLAMA